Fb. In. Tw.
/SCIENCE & POLITICS /Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ. ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ.

Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ. ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ.

Views 227

Το Εθνικό Σχέδιο μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση παρουσίασε στην  ομιλία του στην Τεχνόπολη στο Γκάζι, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.  Σημαντική εξοικονόμιση χρημάτων, απαλλαγή από τέλη και ελεύθερη μετακίνηση, τα βασικά χαρακτηριστικά του σχεδίου. Ένα νησί σύντομα θα “κινείται ηλετρικά” οπως ανακοίνωσε ο Πρωθυποθυργός, έχοντας στο πλάι του το πρώτο αυτοκίνητο στην Ελλάδα του 1970.


“”Τα αθόρυβα μικρά της ηλεκτροκίνησης να διαδεχθούν ως πρότυπο μετακίνησης, το παλιομοδίτικο μοντέλο του φανταχτερού τζιπ και το βαρύγδουπο ρυπογόνο ΙΧ της φιγούρας” Κ. Μητσοτάκης”.

ΟΙ... "ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ" ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ

Παρουσίαση του προγράμματος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Live | Παρουσίαση του προγράμματος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.

Δημοσιεύτηκε από Kyriakos Mitsotakis στις Πέμπτη, 4 Ιουνίου 2020

  • Επιδότηση 100 εκατομμυρίων για 18 μήνες. Έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το όφελος ανά μονάδα αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις φοροαπαλλαγές θα πλησιάζει τα 10.000 ευρώ και έτσι θα γίνουν πιο προσιτά στα μέσα εισοδήματα.
  • Εξοικονόμηση ως και 2.500 ευρώ από ανεφοδιασμό και συντήρηση.
  • Επιδότηση 15% για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο 25% η επιδότηση για αγορά ηλεκτρικών ταξί
  • Ελεύθερη μετακίνηση παντού
  • Απαλλαγή από τέλη για 2 χρόνια με τις δαπάνες για φόρτιση να εκπίπτουν από τη φορολογία
  • Από τα εταιρικά έξοδα θα εκπίπτει το 50% και το 70% στα νησιά για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και 40% για αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων

ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ

“Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει στην πρίζα του μέλλοντος. Παρά την πανδημία δεν καθυστερήσαμε και σήμερα ανακοινώνουμε τα μέτρα για τη διάδοση των οχημάτων χαμηλών, αλλά και μηδενικών ρύπων. Ανακοινώνουμε, επίσης, τα μέτρα για τη ρύθμιση της αγοράς ηλεκτροκίνησης και τη χωροθέτηση των αναγκαίων σημείων φόρτισης”.

“Στόχος είναι ένα στα τρία νέα οχήματα, στην Ελλάδα του 2030, να είναι ηλεκτρικό”.

“Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού, για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης. Θα εξαιρούνται, επίσης, από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων”.

“Από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50% και το 70% στα νησιά του κόστους αγοράς ή μίσθωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Οι ίδιες απαλλαγές θα ισχύουν και για τα έξοδα εγκατάστασης των εταιρικών σημείων φόρτισης. Αυξάνεται και ο συντελεστής απόσβεσης παγίων σε όσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα”.

“Ένα σχέδιο ολιστικό, που αφορά το κράτος, την τοπική αυτοδιοίκηση, την αγορά και την κοινωνία των πολιτών. Και για αυτό συνοδεύεται από την εξαιρετικά καινοτόμο και σημαντική πράσινη συμφωνία, την οποία θα υπογράψουν 19 φορείς και δύο υπουργεία για να γίνει πράξη το σχέδιο το συντομότερο δυνατό”.

 

Η ΣΥΡΟΣ ``ΜΑΝΑ`` ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ 1970

¨Ανάμεσα σε δύο νησιά¨, είναι η ταινία αναφοράς που δημιούργησε ο δημοσιογράφος Μιχάλης Σταυρόπουλος για το πρώτο ελληνικό ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο στην Ελλάδα το 1970. Είναι το αυτοκίνητο που είχε δίπλα του ο Πρωθυπουργός. Το φιλμ διερευνά τη γέννηση και το θάνατο ενός πρωτοποριακού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, του Enfield 8000, το οποίο παρουσιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1970, 40 χρόνια προτού ανακαλύψει η αυτοκινητοβιομηχανία τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης και το οποίο κατασκευαζόταν στη Σύρο.

ΠΟΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΗΣΙ ΠΟΥ ΘΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ;

Οι Κώστας και Τάσος Κόρακας είναι δυο αδέλφια από τη Μυτιλήνη που έχουν βαλθεί να μετατρέψουν το νησί σε “πρωτεύουσα” της ηλεκτροκίνησης.
Στο πλαίσιο ερευνητικού προγράμματος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που υλοποιείται μαζί με την Περιφέρεια Αττικής, τα δυο αδέλφια μετατρέπουν αυτοκίνητα που κινούνται με βενζίνη, σε ηλεκτροκίνητα.
Το νεο τους «δημιούργημα» είναι ένα Citroen Saxo με μπαταρία λιθίου που ο οδηγός δεν θα χρειαστεί ποτέ ξανά να την αντικαταστήσει.
Όπως λένε οι αδελφοί Κόρακα, «η μπαταρία μολύβδου είχε διάρκεια ζωής γύρω στα 80.000 χιλιόμετρα, ενώ η λιθίου έχει διάρκεια 300 με 500.000 χιλιόμετρα, ουσιαστικά δηλαδή ξεπερνά το χρόνο ζωής ενός αυτοκινήτου. Επιπλέον, οι μπαταρίες λιθίου έχουν το μισό βάρος από τις μπαταρίες μολύβδου».
Η αυτονομία του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου με μπαταρία λιθίου φτάνει τα περίπου 100 χιλιόμετρα. Το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος για αυτά τα περίπου 100 χιλιόμετρα είναι μόλις 1,5 ευρώ με το σημερινό τιμολόγιο της ΔΕΗ.
Το κόστος μετατροπής του αυτοκινήτου υπολογίζεται στα 7.000 με 10.000 ευρώ με τη χρήση μπαταριών λιθίου, οι οποίες όμως και δεν χρειάζεται να αντικατασταθούν ποτέ. *