Το Εθνικό Σχέδιο μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση παρουσίασε στην ομιλία του στην Τεχνόπολη στο Γκάζι, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Σημαντική εξοικονόμιση χρημάτων, απαλλαγή από τέλη και ελεύθερη μετακίνηση, τα βασικά χαρακτηριστικά του σχεδίου. Ένα νησί σύντομα θα “κινείται ηλετρικά” οπως ανακοίνωσε ο Πρωθυποθυργός, έχοντας στο πλάι του το πρώτο αυτοκίνητο στην Ελλάδα του 1970.
“”Τα αθόρυβα μικρά της ηλεκτροκίνησης να διαδεχθούν ως πρότυπο μετακίνησης, το παλιομοδίτικο μοντέλο του φανταχτερού τζιπ και το βαρύγδουπο ρυπογόνο ΙΧ της φιγούρας” Κ. Μητσοτάκης”.
Η ΣΥΡΟΣ ``ΜΑΝΑ`` ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ 1970
¨Ανάμεσα σε δύο νησιά¨, είναι η ταινία αναφοράς που δημιούργησε ο δημοσιογράφος Μιχάλης Σταυρόπουλος για το πρώτο ελληνικό ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο στην Ελλάδα το 1970. Είναι το αυτοκίνητο που είχε δίπλα του ο Πρωθυπουργός. Το φιλμ διερευνά τη γέννηση και το θάνατο ενός πρωτοποριακού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, του Enfield 8000, το οποίο παρουσιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1970, 40 χρόνια προτού ανακαλύψει η αυτοκινητοβιομηχανία τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης και το οποίο κατασκευαζόταν στη Σύρο.
ΠΟΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΗΣΙ ΠΟΥ ΘΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ;
Οι Κώστας και Τάσος Κόρακας είναι δυο αδέλφια από τη Μυτιλήνη που έχουν βαλθεί να μετατρέψουν το νησί σε “πρωτεύουσα” της ηλεκτροκίνησης.
Στο πλαίσιο ερευνητικού προγράμματος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που υλοποιείται μαζί με την Περιφέρεια Αττικής, τα δυο αδέλφια μετατρέπουν αυτοκίνητα που κινούνται με βενζίνη, σε ηλεκτροκίνητα.
Το νεο τους «δημιούργημα» είναι ένα Citroen Saxo με μπαταρία λιθίου που ο οδηγός δεν θα χρειαστεί ποτέ ξανά να την αντικαταστήσει.
Όπως λένε οι αδελφοί Κόρακα, «η μπαταρία μολύβδου είχε διάρκεια ζωής γύρω στα 80.000 χιλιόμετρα, ενώ η λιθίου έχει διάρκεια 300 με 500.000 χιλιόμετρα, ουσιαστικά δηλαδή ξεπερνά το χρόνο ζωής ενός αυτοκινήτου. Επιπλέον, οι μπαταρίες λιθίου έχουν το μισό βάρος από τις μπαταρίες μολύβδου».
Η αυτονομία του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου με μπαταρία λιθίου φτάνει τα περίπου 100 χιλιόμετρα. Το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος για αυτά τα περίπου 100 χιλιόμετρα είναι μόλις 1,5 ευρώ με το σημερινό τιμολόγιο της ΔΕΗ.
Το κόστος μετατροπής του αυτοκινήτου υπολογίζεται στα 7.000 με 10.000 ευρώ με τη χρήση μπαταριών λιθίου, οι οποίες όμως και δεν χρειάζεται να αντικατασταθούν ποτέ. *