Fb. In. Tw.
/GREEKS IN SCIENCE /Ο ΕΛΛΗΝΑΣ … “MacGyver” ΠΟΥ ΘΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ

Ο ΕΛΛΗΝΑΣ … “MacGyver” ΠΟΥ ΘΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ

Views 3.65k

Το όνομά του αποτελεί “αστικό μύθο”! Έχει κληθεί μέχρι σήμερα να δώσει λύσεις εκεί που όλες οι άλλες συνηθισμένες πρακτικές αποτυγχάνουν. Και τα καταφέρνει πάντα.
Λίγοι γνωρίζουν τον πολυμήχανο Έλληνα, ακόμη πιο λίγοι γνωρίζουν ότι είναι αυτός που “μετακίνησε” εκκλησίες, αρχαία κτίσματα, τζαμιά, τεράστιες καμινάδες, ενώ διαθέτει και την παγκόσμια πατέντα κατασκευής ενός αυτοκινήτου με χαρακτηριστικά Rally και Off Road συγχρόνως.
Ο Δημήτρης Κορρές, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και άνθρωπος των αντιθέσεων. Πολιτικός Μηχανικός και Αρχιτέκτονας, μεγαλωμένος στο κακόφημο πεζοδρόμιο της Φωκίωνος Νέγρη. Θεωρεί το δημόσιο “στρατό κατοχής”, ενώ στηλιτεύει την παραγωγή πτυχίων και μεταπτυχιακών, ως υποχείριο της “δημοσιολατρείας”. Φοιτητής ακόμη, βρέθηκε να είναι αρχιμηχανικός στην κατασκευή του Ολυμπιακού Σταδίου. Το οποίο μετά έβαψε ο ίδιος κρεμασμένος από σχοινιά, δυο φορές!
Ήταν ο τεχνικός σύμβουλος του Δημήτρη Παπαϊωάννου στον σχεδιασμό της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.
Τολμηρός, υπερκινητικός και δεινός αναρριχητής. Τον βρίσκει κανείς, κάπου στα ορεινά των Μελισσίων, σε ένα σπίτι δικής του κατασκευής φυσικά, που είναι κυρίως το προσωπικό του εργαστήριο για τις ευρεσιτεχνίες του και τις χιλιάδες κατασκευές.
Είναι ο μοναδικός στην Ελλάδα και από τους πρώτους στην Ευρώπη που μετακινεί μεγαλα αντικείμενα, χωρίς να δημιουργήσει φθορές, που είναι και το ζητούμενο.
O Δημήτρης Κορρές και η ομάδα του, έχουν “βολτάρει” εκκλησίες, γέφυρες, τζαμιά, Ρωμαϊκά Λουτρά της Σπάρτης, την 46μέτρων καμινάδα σε πολυκατάστημα της Ν. Ιωνίας. Έδωσαν τη βασική λύση στη γέφυρα της Χαλκίδας, για τη στήριξη των παλαιών πυλώνων φωτισμού του Ολυμπιακού Σταδίου, πρότειναν λύση για την ανάπλαση της παλαιάς πόλης του Ρεθύμνου. Τα… “έργα και ημέρες” του πρωτοποριακού μηχανικού, έφτασαν μέχρι και την Τουρκία, αλλά και τη Σαουδική Αραβία. Για την ακρίβεια, μέχρι σήμερα, άλλαξε θέση, σε πάνω από 100 αντικείμενα διασώζοντας τα από την καταστροφή. Σε όλες τις περιπτώσεις, κι αυτό ίσως είναι που τον ελκύει σε αυτή την ιστορία, κλήθηκε να δημιουργήσει πατέντες, για να υπερκεράσει τα προβλήματα που προέκυπταν.

” Η ΓΝΩΣΗ ΚΕΡΔΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΚΟΠΟ, ΑΦΟΣΙΩΣΗ, ΕΠΙΜΟΝΗ, ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ, ΣΚΛΗΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΧΙ ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

“ΜΕ ΕΝΟΧΛΕΙ Η ΔΙΑΡΚΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ “ΧΑΡΤΟΥΡΑΣ”, ΠΤΥΧΙΩΝ Ή ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΚΡΥΣΜΑ.”

ΕΚΚΛΗΣΑΚΙ ΣΤΗΝ ΚΗΦΙΣΙΑΣ

Το εκκλησάκι των Αγίων Σαράντα στην Κηφισίας, εμπόδιζε την κυκλοφορία μετά τη διαπλάτυνση της Λεωφόρου. Έτσι, τοποθετήθηκε σε ράγες και μεταφέρθηκε μαζί με τα θεμέλιά του, για 150 μέτρα, έχοντας κάνει μάλιστα δυο στροφές, μέχρι να πάρει την τελική του θέση, έξω από τον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου. Κατά το σκάψιμο και την αποκόλληση των τοίχων του ναού βρέθηκαν τμήματα ρωμαϊκού γλυπτού.

ΕΚΚΛΗΣΑΚΙ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΠΕΤΡΟΥ ΣΠΑΤΑ

Ακριβώς πάνω στο σημείο όπου είχε σχεδιαστεί να διέρχεται διάδρομος προσγειώσεων του αεροδρομίου, το εκκλησάκι των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στα Σπάτα, μετακινήθηκε επίσης.
Χρησιμοποιήθηκε ειδικό σύστημα γρύλων και φυσικά ράγες, που διασφάλισαν την ασφαλή μεταφορά του.
Η μεγάλη αρχαιολογική αξία του ναού
καθώς και η σύνδεσή του με το θρησκευτικό συναίσθημα των κατοίκων της περιοχής οδήγησαν στη λήψη της απόφασης και έτσι το υστεροβυζαντινό κτίσμα, μεταφέρθηκε 339 μέτρα δυτικότερα.

ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΟΡΝΙΚΙΟΥ ΓΡΕΒΕΝΩΝ

Ο Βυζαντινός ναός «διήνυσε» απόσταση 140 μέτρων.
Σε διαφορετική περίπτωση θα “πνίγονταν” από τα νερά του Αλιάκμονα, λόγω της κατασκευής μεγάλου φράγματος και ταμιευτήρα.
Χρησιμοποιήθηκε ένα είδος «έλκηθρου» που κινούνταν σε σιδερένια μπάρα, ώστε να ανεβάσει την εκκλησία, 29 μέτρα ψηλότερα.
Κάθε έξι μέτρα το βαγόνι σταματούσε, για να ξηλωθούν οι ράγες που έμεναν πίσω και να μεταφερθούν μπροστά, ώστε να συνεχιστεί η μετακίνηση του μνημείου.

«Μου πήρε δυόμισι χρόνια να πείσω το ελληνικό κράτος ότι μπορώ να μετακινήσω ένα εκκλησάκι βάρους 60 τόνων στην Κηφισίας. Ανακατεύτηκαν Πολυτεχνεία και πλήθος άλλων μεγαλόσχημων για να αποφανθούν το προφανές. Το μεγαλύτερο λάθος είναι για ένα τεχνικό θέμα να αποταθείς στο Πολυτεχνείο. Το σωστό είναι να βρεις μια ιδιωτική επιχείρηση με οργανωμένο τμήμα έρευνας. Γενικώς ισχύει αυτό που έχω πει και παλαιότερα. Άμα φτιάξεις ένα γκαζοντενεκέ σε ένα Πανεπιστήμιο, θεωρείται επιστημονική έρευνα. Άμα φτιάξεις έναν πύραυλο στην αυλή του σπιτιού σου, θεωρείται ερασιτεχνική κατασκευή».
Συνέντευξη του Δημήτρη Κορρές στο

ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΣΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ “ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ”

Μεγάλα τμήματα της βυζαντινής λεωφόρου του Decumanus Maximus (κύρια οδός) που διασταυρώνεται με μια cardo (κάθετη οδός), σε βάθος έξι μέτρων. Ο οδικός άξονας είναι στρωμένος με μαρμάρινες πλάκες και βρίσκεται κάτω από εντυπωσιακό τετράπυλο με πλατεία, δημόσιο κτίριο και μαγαζιά. Όπως περιγράφουν αρχαιολόγοι, ο σταθμός είναι σαν να μπαίνει κανείς σε μια αρχαία αγορά ρωμαϊκών και βυζαντινών χρόνων. Εντοπίστηκαν δεκάδες αντικείμενα και κοσμήματα.

Όπως ήταν φυσικό, ο Δημήτρης Κορρές είχε παραβρεθεί τον περασμένο Νοέμβρη στη μαραθώνια συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, για να εξηγήσει τον τρόπο της απόσπασης και μεταφοράς των αρχαίων, αλλά και την επανατοποθέτησή τους.
Σημείωσε, πως θα υπάρξουν πολλά τεμάχια, τα περισσότερα εκ των οποίων προέρχονται από το αρχαίο οδόστρωμα.
Θεωρεί ότι τα ανοίγματα του μετρό επαρκούν για να “περάσουν” τα αρχαία όπως έγινε και στην Αγία Σοφία. Υπολογίζει ότι το συνολικό βάρος των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου θα είναι περίπου 700 τόνοι. Τοποθετεί τον χρόνο απόσπασης στους έξι μήνες και τον χρόνο επανατοποθέτησης, περίπου στους τέσσερις.
Η μελέτη της Αττικό Μετρό εντωμεταξύ “λέει” ότι τα αρχαία θα επιστρέψουν κατά 92% στην αρχική τους στάθμη. Επίσης αναφέρεται οτι ο σταθμός θα περιλαμβάνει δυο διαδρομές μεσοπατώματος που θα επιτρέπει τη θέαση των αρχαιοτήτων, ενώ οι επιβάτες θα έρχονται σε άμεση επαφή με τον αρχαιολογικό χώρο.
Το κόστος του έργου εκτιμάται γύρω στα 70,6 εκατ. ευρώ και ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης του, είναι το 2023. Δύο χρόνια δηλαδή και 55 εκατομμύρια λιγότερο, από την λύση της “κατά χώραν διατήρησης”, που αποτέλεσε τελικά τη μειοψηφούσα πρόταση.

* Στην αρχή της συνεδρίασης του ΚΑΕ απορρίφθηκε αίτημα εξαίρεσης του Μανόλη Κορρέ, που είναι αδελφός του Δημήτρη Κορρέ και του Μιχάλη Τιβέριου που παλαιότερα ήταν έμμισθος σύμβουλος της Αττικό Μετρό.

“YASSU” ΣΤΙΣ… ΛΑΚΚΟΥΒΕΣ

Το 2018, οι εταιρείες Kirkham motorsports με έδρα στις ΗΠΑ και Hi-Tech automotives με έδρα στη Νότια Αφρική ενδιαφέρθηκαν για την παραγωγή ενός αυτοκινήτου με ειδικά εξελιγμένη ανάρτηση. Είναι το “Yassu”! Έργο ζωής του Δημήτρη Κορρέ. Ξεκίνησε από μια σκέψη, πέρασε φυσικά από “40 κύματα”, χιλιάδες χειροποίητα εξαρτήματα και ανακατασκευές για να φτάσει να έχει εξαιρετικά υψηλές επιδόσεις, εντός και εκτός δρόμου. Το μοναδικό στον κόσμο που διαθέτει χαρακτηριστικά rally και off road, με αναρτήσεις εμπνευσμένες από το 2CV. Και να σκεφτεί κανείς ότι όλα ξεκίνησαν το 2000 από μια ιδέα και ένα ερωτηματικό. Αν θα μπορούσε ένα αυτοκίνητο να ανταποκρίνεται απίστευτα στις λακκούβες και την αναρρίχηση αλλά και τις μεγάλες ταχύτητες.

«Ήθελα να λύσω ένα μεγάλο πρόβλημα: πώς να μην καταστρέφω τα αυτοκίνητά μου πέφτοντας σε λακκούβες. Αφού το έλυσα σε θεωρητικό επίπεδο, σκέφτηκα ότι έχω το εργαστήριο, μου αρέσει να μαστορεύω, ας φτιάξω ένα τέτοιο αυτοκίνητο».
Δημήτρης Κορρές στην

O ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ TOMI MAKINEN ΔΟΚΙΜΑΖΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ ΚΟΡΡΕ

info

* Στην αρχή της συνεδρίασης του ΚΑΕ απορρίφθηκε αίτημα εξαίρεσης του Μανόλη Κορρέ, που είναι αδελφός του Δημήτρη Κορρέ και του Μιχάλη Τιβέριου που παλαιότερα ήταν έμμισθος σύμβουλος της Αττικό Μετρό.

Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΡΑΛΙΣΤΑΣ ΠΑΝ. ΚΑΙΝΤΑΤΖΗΣ ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙ 193 ΣΚΑΛΙΑ ΜΕ ΤΟ SUPERCAR